Wijn spijs diner

Terug van weggeweest! Helaas lukt het niet altijd tijd te vinden om een nieuwe blog te schrijven. Maar over de ervaringen van het diner van afgelopen weekend moest ik wel een blog schrijven.

 

Al een tijd leek het mij leuk om een diner te organiseren waarin ik mijn wijnen en gerechten kon combineren. Afgelopen weekend heb ik samen met mijn vriend dit diner georganiseerd voor familie en vrienden. Het was een zeer geslaagde avond waarin iedereen heeft genoten van het eten, de wijnen en de gezelligheid!

 

Graag deel ik dan ook met jullie de gerechten die wij deze avond hebben gemaakt en de wijnen die wij hierbij hebben geschonken.

 

 

Ceviche van kabeljauw met mango en groene paprika

 

De wijn die we hierbij schonken was de Stellenbosch Sauvignon blanc. Waarom nou deze Sauvignon blanc? De Ceviche is een heerlijk fris gerecht met een krachtige smaak, hierbij mag dus ook zeker een krachtige wijn geschonken worden. Doordat deze wijn gemaakt is in een zonnige klimaat heeft die een uitgesproken smaak, een die goed past bij de Ceviche.

 

 

Carpaccio van gele biet met een mousse van gerookte paling

 

De wijn die we hierbij schonken was de Vieille Grange Chardonnay. Deze Chardonnay is soepel, niet hoog in zijn zuren en heerlijk fris en fruitig. Aangezien het gerecht door vooral de paling een uitgesproken smaak had heb ik gekozen om hier een wijn bij te schenken die qua volheid matcht maar het gerecht niet overruld.

 

 

Gegrilde bavette met aardappelsalade en groene asperges

Hierbij schonken we de Stellenbosch Bushvine Pinotage. Dit is een soepele Zuid-Afrikaanse wiin en heeft rijpe en subtiele tannines. De grill en rook smaken passen goed bij de aroma’s van de wijn.

 

 

Limoncello Sabayon met aardbeien

Hierbij hebben we geen wijn geschonken maar een lekkere ijskoude Limoncello van Villa Massa!!

 

 

 

Mocht je na het lezen van deze blog de gerechten zelf willen uitproberen? Neem dan voor de recepten contact op via het contactformulier of via Facebook.

 

 

 

 

Wellicht fijn om te weten dat alle bovenstaande gerechten lactose vrij zijn.